Exotiska växter i Skandinavien

Palmträff/exotträff 2010?

Ska vi ha en exotträff i år på samma sätt som de tre senaste åren? Förra året var det bara jag, Tobias och Carsten som träffades men det var mycket trevligt ändå. Jag hade egentligen tänkt att vi skulle försöka ha det redan under juli i år då många är lediga, men jag höll på att glömma bort det och det är kanske lite för sent nu. Annars är det ingen nackdel att träffas senare på sommaren då många växter är som vackrast.

Förutsättningarna är lite annorlunda i år eftersom vi hade en sträng vinter och många växter frös ner eller dog. Det gör naturligtvis det hela ännu intressantare eftersom det är lättare att avgöra vilka växter som verkligen är härdiga och värda att odla på sikt.

Som vanligt hade det varit trevligt ifall fler ville vara med, i synnerhet från Sverige.

Sedan är frågan var vi isåfall ska träffas. Botanisk Have i Köpenhamn känns fortfarande som en ganska naturlig träffpunkt. Även där har det varit en del förluster av t.ex. känsligare Eucalyptus-arter men mycket har klarat sig. Som vanligt skulle jag inte heller ha något emot att besöka Køge igen.

Inlägg i den här diskussionstråden: