Exotiska växter i Skandinavien

Svar: Lidt billeder@Teddy
Som svar till: Svar: Lidt billeder@Teddy ()

Hej Teddy
Situationen her er sådan at jo længere jeg er kommet hen på sommeren des flere skader finder jeg på nogle mine planter. Har ikke haft spec koldt kun 5 nætter lige under -10. Men 51 døgn med frost sætter sine spor . Som jeg skrev tideliger til dine flotte billeder af en meget brun cordeline, så siger min erfaring mig at man skal langt hen i foråret for at stille diagnosen om død eller liv. Din vækst sæson er kortere og starter senere end her så vil tro du skal noget længere hen. Har haft Cordyline der kom op af stammen igen i løbet af sommeren. Håber den kommer. Teddy jeg vil sansynligvis prøve at lave cordyline fra frø som jeg bestemt tror vil blive mere hårdfør til lokal klima.
Vi Skal jo huske at alt Britiske eksotiske planter er lavet derovere og ikke importeret, hvilket gør at hverken du eller jeg kan sammenligne os med deisse planter. Tør ikke selv få planter derovere fra. Omvendt vil min kammerat i cornwall heller ikke have impoteret planter til sin have. Det har han meget dårlig erfaring med. Tyske/hollandske drivhus dreven og gødet (som de jo gør for at få store planter og tjæne hurtige penge) planter udvikler sig ikke godt hos ham. Teddy har en film som joe clemente har sendet mig hvor han bla viser hvad forskellen er på hans eget sået og dårlig impoteret er og nedsavning af trachy til liv. Dn kan du se hvis du vil
John

Inlägg i den här diskussionstråden: