Exotiska växter i Skandinavien

Svar: tony
Som svar till: Svar: tony ()

Hej Tony
Må sige det var da en træls tur du der har været på. Håber du er kommet godt hjem med dine planter. Vi har her snakket en del om vestlandet i noge til sep. , men ved ikke om tiden er der da vi muligvis også har Australier på besøg på det tidspunkt.Og du er bestemt velkommen her hvis muligheden kommer for dig en anden gang
Nu kan jeg jeg forstå du jo har en masse dejlige planter med hjem, hvilket jeg vil ønske dig alt held med. Personlig er jeg gået fra at få inpoteret planter til haven. Har Bla snakket med joe clemente fra vancouver som bestemt har samme mening derom. Alt inpoteret han har er noget lort siger han. En have arkitekt herfra Silkeborg har i tiderens morgen da der var statstilskud været med til at forske i planter til det danske lavet her kontra inpoteret "lort"
inden for alt lige fra rodedrondum til grantrær. Aldrig har vi haft så mange dårlige planter i Danmark som efter vi er begyndt at inpoterer istedet for selv lave planter som vi gjorde i gammle dage. Ved godt det er svært at finde planter lavet i ens eget område, men det er der et par gartner her i området der er begyndt at overveje at gøre igen inden for alt botanik. Henrik fra Århus er jo en der gør i det indenfor Palmer. Som joe clemente siger så er der ikke en plante der ens og sammenlignlig trods samme art, men absolut mere hårdfør hvis de er lavet i det område de skal gro i.
John

Inlägg i den här diskussionstråden: