Exotiska växter i Skandinavien

ni som har fikon hur går det ?

Hejsan

ni som har fikon hur går det med era ?

har det fått blad än ?

dom fikon som jag har på friland, som jag tror lever iallafall. eller sist jag kollade så var dom levande och såg ut att få nya knoppar. men nu händer det inget alls med dom dom bara står stilla och verkar inte alls utvecklas. men stammarna ser fortfarande ut att leva och är ganska ''färska'' eller känns det som att dom är.

kan det vara vädret som gör att dom är sena ? hoppas verkligen dom inte har dött för det skulle vara tråkigt om dom gjort det. för är dom bara sena är såfall detta det senaste jag varit med om, andra år har dom redan fått knoppar i slutet av april och sedan slagit ut blad i mitten av maj.

sedan även dom som är i krukor (som inte varit ute på vintern) har inte heller fått blad och dom har ju ändå fått lite värme och så. men där verkar finnas knoppar men dom utvecklar inte blad. är det samma hos er andra ? att fikonen är sega även dom som är i krukor.

för här har ju ändå varit ett par värma dagar. och jag tycker dom borde visa mer livstecken. förra året hade dom ju kart vid denna tiden.

för det känns är vädret kan väl inte vara så himla extremt kallt så att det segar ner dom sååå mycket.

Inlägg i den här diskussionstråden: