Exotiska växter i Skandinavien

[ Visa diskussionstrådar ] [ Posta svar ] [ Tillbaka till listan ] [ Läs tidigare inlägg ] [ Läs nästa inlägg ]

Efter vintern

Postat av: andreas (81.224.241.180)
Datum: torsdag, 15 mars 2007, 16:38

Hur har det gått för er alla nu efter vintern?

Personligen har jag förlorat min fina wagnerianus då jag var i CA när vi hade -17 en natt. Tråkigt men sånt händer. Waggyn hade ett gnaksa okej skydd, dock mycket sämre än vanligt då jag öppnat upp när det blev milt. Samtidigt, 2 meter bort står Nålpalmen, oskyddat hela vintern igenom. Helt oskadd ser den ut att vara. Inte ens de äldsta bladen har fått några skador, än. :)
Agave Neomexicana mår bra som vanligt. Oskyddad men står i en sandig miljö invid husväggen och under tak.
Lilla 2003-trachy'n har klarat sig igenom vintern tillsynes helt oskadd, trots sämre skydd än Waggyn. Otroligt liten trachy jag har där :D

4 av 4 Camellias (3 x williamsii + 1 härdig amerikansk hybrid) lever och mår bra. Vissa övre blad har fått lite stryk medans bladen längre ner ser strålande ut. Alla fikonen är gröna, nästan ända ut i toppen. Tjoho!

Inlägg i den här diskussionstråden

Posta svar

Ditt namn:
E-mailadress (krävs ej):
Ämne:
Det är tillåtet att använda HTML-kod men använd gärna inmatningsfälten nedan.
Om du vill länka till en annan websida i ditt inlägg,
ange då både URL och sidans namn:
Valfri länks URL-adress:
Valfri länks sidnamn:

Om du vill ha med en bild i ditt inlägg,
ange bildfilens URL nedan.
Obs! Ange endast en URL till själva bilden, ej till en websida med bilden.
Förhandsgranska helst inlägget med bilden innan du postar det.

Valfri bildfils URL-adress:

[ Visa diskussionstrådar ] [ Posta svar ] [ Tillbaka till listan ] [ Läs tidigare inlägg ] [ Läs nästa inlägg ]

Exotiska växter i Skandinavien underhålls av